6 تا از مشهورترین مکان های دیدنی تبریز

ارائه جدیدترین اطلاعات در زمینه خرید بلیط هواپیما

6 تا از مشهورترین مکان های دیدنی تبریز

۱۶ بازديد
تبریز یک پایتخت تاریخی، بزرگترین شهر در شمال غربی ایران امروزی و مرکز جامعه آذری های کشور است. شهر، کوهستانی و کلانشهر شهر و اطراف آن یک مقصد محبوب گردشگری است. میراث فرهنگی غنی این کشور به مساجد، کلیساها و قلعه های افسانه ای بعدی می بخشد، در حالی که آذربایجان ایران از خیره کننده ترین مناظر کشور برخوردار است.
بازار تبریز
با اتفاق نظر مشترک ، مهمترین نکته در سفر به تبریز ، کاوش در لذت بازار قدیمی آن است. این مکان میراث جهانی یونسکو یکی از زیباترین بازارهای کشور ، یک نقطه مهم تجاری در امتداد جاده ابریشم بود و در قرن 16 تحت حکومت صفوی رونق گرفت. سقف های گنبدی بلند ، کاروانسرای گاه به گاه و پیچ و خم به ظاهر بی پایان کوچه پس کوچه ها ، گشت و گذار در بازار یک تجربه کاملاً دلپذیر است. از ادویه تا جواهرات ، گلدان و تابه همه چیز در اینجا به فروش می رسد و بخش فرش به خصوص مشهور است.
ارگ تبریز

آنچه از ارگ تبریز (ارگ تبریز) باقی مانده است به قرن 14 میلادی برمی گردد ، زمانی که این بنا به عنوان مقبره ای تحت سلطنت ایلخانان ساخته شد. این ساختمان از قرن نوزدهم و در طول جنگهای روس و فارس به عنوان یک مجتمع نظامی دوباره تصاحب شده است ، دارای سابقه طولانی و متنوعی است. این ساختمان در سال 1911 توسط گلوله باران های روسیه آسیب بیشتری دید و تنها در دهه های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته است. بنای سنگی تحمیلی یکی از مشهورترین بناهای تاریخی تبریز است که در مرکز خیابان امام خمینی واقع شده است.
مسجد جامع

مانند بسیاری از بناهای قدیمی در تبریز، مسجد جامع واقع در مجاورت بازار، طی قرن ها زلزله های مختلفی را گرفته و مورد بازسازی های مختلفی قرار گرفته است. در نتیجه، مسجد ترکیبی کنجکاو و منحصر به فرد از ویژگی های قدیمی و جدید است. از نظر دو مناره بلند سه طبقه و همچنین موزاییک چشمگیر در ورودی مسجد بسیار قابل توجه است.
موزه آذربایجان

موزه آذربایجان، واقع در فاصله کمی از مسجد آبی، برخی از قطعات قابل توجه را در خود جای داده است و سزاوار ساعت است که شما را به کاوش می برد. این موزه دارای سه سالن است و منحصر به فردترین آثار آن به دوران آهن باز می گردد. سایر اشیا حفاری شده از آذربایجان ایران نیز به طور برجسته ای به نمایش در می آیند، اگرچه این مجسمه های دلخراش در زیرزمین است که موضوعات خشونت و جنگ را منعکس می کند ، اما برای شما باقی خواهد ماند.
مقبره الشعرا

اغراق نیست اگر بگوییم ایرانی ها مقبره های ظاهری را تقریباً به همان اندازه که شعر را دوست دارند، دوست دارند. مقبره الشعرا، درست در بیرون از مرکز شهر، هر دو پدیده فرهنگی را با هم ترکیب می کند، و قبور بزرگان شعر و متفکران گذشته تبریز را در خود جای داده است. بیش از 400 فرد برجسته از هنرها و نامه ها، از قرن 9 تا 20، در اینجا دفن شده اند. آرامگاه فعلی، بتونی، زاویه ای و تحمیلی در دهه 1970 به پایان رسید و توسط یک پارک دلپذیر احاطه شده است.
پارک الگولی

در جنوب شرقی مرکز شهر پارک گسترده، سرسبز و آرام الگولی واقع شده است. این پارک که در بین خانواده های ایرانی محبوب است، مکانی عالی برای گذراندن یک عصر آرام است، برداشتن یک ذرت کنار خیابان روی بلال، پیک نیک با دوستان و حتی ممکن است حتی یک مکان بدمینتون بازی کند. سایه بان و با منظره عالی از بالاترین نقطه از شهر، این پارک یک دریاچه کوچک را احاطه کرده است، که در مرکز آن یک رستوران سنتی با قیمت مناسب قرار دارد.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.